
Opublikowano w
4 Pory Roku – Wiosna
26 maja dzieci z naszej szkoły uczestniczyły w kolejnej edycji innowacji pedagogicznej „4 Pory Roku- Wiosna”.
Opublikowano: 11.06.2025
26 maja dzieci z naszej szkoły uczestniczyły w kolejnej edycji innowacji pedagogicznej „4 Pory Roku- Wiosna”. Jak zawsze na uczestników czekały interesujące stacje tematyczne, których zadaniem była nauka oraz zgłębianie przewodniego tematu spotkania poprzez doświadczanie go. Większość stacji stanowiły autorskie, samodzielnie przygotowane pomoce edukacyjne, jak również gotowe, takie jak: mikroskopy czy gablota z owadami. W swobodnej i przyjaznej atmosferze dzieci miały okazję zanurzyć się w wiosennej tematyce realizując poniższe zadania:
- Malowanie po ekranach z plexi wiosennej łąki.
- Oglądanie przy pomocy przenośnych mikroskopów naturalnych egzemplarzy owadów znajdujących się w gablocie.
- Ozdabianie według wzoru drewnianych makiet drzew wiosennymi elementami.
- Tworzenie własnego plastra miodu z drewnianych heksagonów.
- Konstruowanie z patyków, krążków drewna, kamieni otoczaków oraz liści owadów i wiosennych roślin.
- Sadzenie warzyw w wiosennym ogródku sensorycznym. Zabawa barwionym ryżem, wyznaczanie grządek i korzystanie z narzędzi ogrodniczych.
- Zabawa sprawnościowa „Pomoc żukowi w trafieniu kulką do domu”. Zadanie z wykorzystaniem piłek oraz tekturowej planszy z otworem.
- Zabawa w pszczelarza. Przenoszenie przy pomocy szczypiec „pszczół” do tekturowego ula.
- Wiosenne wysypywanki. Uzupełnianie tekturowych wiosennych wzorów naturalnymi, sypkimi materiałami.
- Droga mrówek do ula. Układanie według rysunkowej mapy kolorowych patyków tworzących drogę dla mrówek.
- Ozdabianie wiosennego drzewa. Tworzenie wzorów na wacikach kosmetycznych przy pomocy pipety i pofarbowanej wody.
Organizatorkami spotkania były wychowawczynie klas 3b, 3f: Anna Sieniawska-Turowska oraz Izabela Wakulińska
tekst: Anna Sieniawska-Turowska