Innowacja pedagogiczna o charakterze programowo-metodycznym oraz organizacyjnym
Adresatami innowacji są uczniowie uczęszczający na zajęcia z drewna oraz zajęcia rozwijające kreatywność do nauczycieli: Izabela Wakulińska i Bogusław Wróblewski.
Dostrzegając potrzeby twórczej aktywności uczniów, opracowaliśmy innowację „Mały majsterkowicz- w drewnie tworzone”, która przybliża dziecku sztukę i pracę z drewnem, umożliwia z nią kontakt, w różnorodny sposób kształtuje i rozwija ich twórczą aktywność.
Innowacja obejmuje cykl roczny. Dzieci mogą rozwijać talenty oraz ćwiczyć usprawnianie precyzyjnych ruchów dłoni i palców.
Założeniem innowacji pedagogicznej jest wprowadzenie uczniów do majsterkowania i konstruowania w drewnie jako atrakcyjnej formy spędzania czasu, rozwijającej pomysłowość, kreatywność, samodzielność i zdolności manualne oraz tworzenie pomocy dydaktycznych.
Celem projektu jest zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia, wyzwalanie ekspresji twórczej i wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności uczestników poprzez działania manualne, zadania techniczne. Uczniowie z pomocą nauczycieli będą tworzyć pomoce dydaktyczne- ścieżka sensoryczna i inne.
Proponowana innowacja zakłada także oddziaływania terapeutyczne osiągane poprzez wspólną pracę, polegające na likwidacji napięć, wyciszeniu się, budowaniu więzi grupowej, pomocy i współdziałaniu. Zajęcia w sposób praktyczny w połowie będą się wpisywać w idee recyklingu, polegającą na budowie pomocy dydaktycznych z wykorzystaniem starych, niepotrzebnych materiałów.
Autor: Bogusław Wróblewski i Izabela Wakulińska