Logopedia

Zajęcia neurologopedyczne mają na celu:

  • budowanie podstaw prelingwalnych
  • rozwój kompetencji i sprawności językowych
  • rozwój komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
  • usprawnienie aparatu artykulacyjnego
  • zainicjowanie korekty w obrębie sfery orofacjalnej
  • wspieranie rozwoju mowy
  • rozwijanie słownika biernego i czynnego
  • dbanie o prawidłowe wypowiedzi uczniów pod względem: leksykalnym, składniowym
    i gramatycznym
  • rozwijanie bilateralności półkul mózgowych uczniów
  • ćwiczenia percepcji słuchowej i wzrokowej

Wszystkie cele terapeutyczne realizowane są na podstawie indywidualnego programu terapii mowy opracowanego w oparciu o potrzeby i możliwości każdego dziecka.
W trakcie terapii neurologopedycznej wykorzystywane są alternatywne i wspomagające metody komunikacji (AAC), specjalistyczne i zaawansowane programy komputerowe do terapii mowy (m.in. boardmaker, MÓWIK, Słowik, mTalent).
Używane są również elementy muzykoterapii oraz integracji sensorycznej. Czerpana jest wiedza z  metody dobrego startu, pedagogiki zabawy, glottodydaktyki, metody według zasad motorycznego uczenia się, skojarzenia do mówienia, gesty GORA( gesty obrazujący ruchy artykulatorów).
Specjaliści korzystają z tubek żuchowych, masażerów logopedycznych, aplikatorów wieloigłowych. Wykonują oni również zabiegi elektorstymulacji i kinesiotapingu.

Dla każdego ucznia indywidualnie dostosowane są metody i narzędzia terapeutyczne.

Posiadamy wykształconą kadrę specjalistów: 
 

mgr Grażyna Kwiatkowska- Żelazny– neurologopeda, pedagog specjalny

mgr Patrycja Kasza- neurologopeda, pedagog specjalny, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta metody PODD, terapeuta AAC wykonuje elektrostymulację i kinesiotaping,

mgr Magdalena Czubak – neurologopeda, pedagog specjalny, wykonuje kinesiotaping

mgr Marlena Supeł– neurologopeda, pedagog, terapeuta metody PODD, trener umiejętności społecznych, terapeuta AAC, wykonuje elektrostymulację i kinesiotaping

 


autor tekstu: Marlena Wasielewska

ROK SZKOLNY 2022/23

Witamy Wszystkich w Naszym Karolkowym Kąciku Logopedycznym!
W tym miejscu pragniemy pokazać i przybliżyć Wam pracę logopedyczną z Naszymi uczniami=pacjentami.
Pierwszy i równie ważny jak pozostałe kwestie jest dla Nas wprowadzenie dziecka w świat komunikacji wspomagającej lub alternatywnej.
 

Logopedia

Pamiętaj Drogi Rodzicu AAC nie zatrzymuje mowy werbalnej dziecka, a wręcz przeciwnie. Buduje i zwiększa poczucie sprawczości, własnej wartości i zaradności. Dziecko czuje, że korzystając z narzędzia do komunikacji (Mówik, książka do komunikacji, tablica do komunikacji) staje się atrakcyjnym partnerem komunikacyjnym, z którym miło, dobrze i przyjemnie pogadać, pobawić się i pośmiać! Na bazie narzędzia komunikacyjnego budujemy i rozwijamy mowę werbalną pacjenta.
Twoje dziecko zawsze wybierze mowę werbalną jako pierwsze narzędzie do komunikacji, ponieważ jest najszybsze! Nie martw się, że narzędzie mu w tym przeszkodzi, bo to nie jest prawda!

Na zdjęciu przedstawiono uczniów z klasy 4c korzystających z narzędzia do komunikacji “Mówik”. Widoczna jest również Pani Patrycja- logopeda, która czyta swoją książkę pt. “Bunio i mucha”.

Logopedia

Podczas zajęć logopedycznych odwrażliwiamy ciało dziecka, aby móc masować sferę orofacjalną. Jest nam to potrzebne, aby wywołać głoski, zwiększyć czucie w obrębie aparatu artykulacyjnego, masować mięśnie dziecka. Korzystamy z różnych wibratorów logopedycznych okładów ciepłych i zimnych, baniek oraz aplikatorów wieloigłowych.

Na zdjęciu widoczna Pani Marlena- logopeda, która wykonuje masaż odwrażliwiający dłonie uczniów
z klasy 4c.

Logopedia

Jak sami widzicie na naszych zajęciach króluje uśmiech! Dlaczego? Prawdziwa terapia logopedyczna odbywa się na zasadach wzajemnego zaufania, szacunku i zaangażowania. Bez prawdziwej relacji, nie będzie komunikacji! Dlatego dzisiaj życzymy Wam dużo uśmiechu

Plan aktywności dla ucznia

W pracy z uczniami w Naszej szkole bardzo dobrze sprawdza Nam się wykorzystanie planu aktywności. Plan ten porządkuje harmonogram ćwiczeń logopedycznych. Daje poczucie bezpieczeństwa oraz przewidywalność. To wszystko pomaga uzyskać efekty w zaplanowanych przez terapeutę działaniach. 
Drogi Rodzicu wspieraj dziecko i porządkuj mu dzień/tydzień takim planem. Spróbuj, jeśli nie będziesz wiedział jak, przyjdź do Nas, a my Ci pomożemy. 

Logopedki, mgr Marlena Wasielewska , mgr Patrycja Kasza

Plan aktywności dla ucznia


Zabawa w lepienie bałwana

Ulepimy dziś bałwana? 
Jasne, chociaż nie ma śniegu, dla Nas to nie problem. Tworzymy, wycinamy, przylepiamy i świetnie się przy tym bawimy. Jednocześnie ćwiczymy małą motorykę, aparat artykulacyjny
i komunikację!

Pozdrawiamy, 
P. Kasza, M. Wasielewska

Zabawa w lepienie bałwana

KSIĄŻKI DO KOMUNIKACJI

Po skończonym szkoleniu z metody PODD szykujemy dla Naszych uczniów nowe książki do komunikacji. Już nie możemy się doczekać, kiedy wdrożymy je w życie dzieci!  

Pani Marlena Wasielewska i Pani Patrycja Kasza w gabinecie logopedycznym.